Autumn

Høst

Høst i Kirkenes er et lite hemmelig reisetips. Det er en fantastisk tid å oppleve fantastiske farger og til og med nordlyset. Siden det er mye bjørke- og osp i Kirkenes og omegn, er høsten rent fyrverkeri. Spesielt Pasvikdalen sør for Kirkenes med sine store skogsområder er verdt en høsttur!

Hvis du har lyst til å se nordlyset, men ikke nødvendigvis ønsker å komme på vinterens kaldeste tid, er høsten den rette tiden for deg. Fra slutten av august er kveldene og nettene mørke nok til å se det fantastiske nordlyset.

Med høst mener vi fra midten av august til oktober. Fra midten av oktober kan det bli veldig vinterlig. Men det varierer selvsagt fra år til år.

Og hva kan du gjøre her på denne tiden av året? Det er den beste tiden for fotturer. På veien kan du plukke blåbær og tyttebær (det skandinaviske multebæret er allerede modent i slutten av juli). Vi tilbyr elvebåtturer eller sightseeingturer i den vakre Pasvikdalen. Der besøker vi også nasjonalparksenteret. Det er også en flott periode for å observere nordlys.

Hva skal man gjøre i Kirkenes om høsten?

nb_NONorwegian