Viktige bemerkninger

• Guidespråk på alle utflukter er engelsk. Andre språk kan bestilles på forhånd på private turer eller for gruppeturer (må bekreftes fra oss)
  • Alle utflukter inkluderer transport fra/til Kirkenes (henting på hotell eller brygge, henting på flyplass er ikke inkludert)
  • Varighet er fra start i Kirkenes og avlevering i Kirkenes, transport med buss er inkludert i den totale tidsbegrensningen
  • Turer mellom 9.00 og 12.00 passer for gjester som reiser med Hurtigruten (henting og/eller avlevering på brygge)
  • Varme vinterklær er inkludert på alle utendørsaktiviteter som husky, snøscooterkjøring, kongekrabbesafari
  • Prisene er basert på en bestilling av min 2 voksne, noen utflukter er kun utført hvis min 4/6 personer
  • På de fleste av turene barn under 12 år: 50% rabatt. Noen utflukter har aldersgrense.
  • Snøscooter: priser for 2 personer per snøscooter, for enkel snøscooter ekstra avgift (må bestilles på forhånd)
  • Snøscooter: førerkort kreves, personer uten førerkort og barn tillates kun som passasjerer
  • Husky: priser for 2 personer per huskyslede, for enkeltsleder ekstra avgift (må bestilles på forhånd)
  • Husky: aldersgrense er 7 år
  • Snow hotel tar en ekstra avgift for jule- og nyttårsaften middag
  • Turer inkl. måltid: Menyen er satt på våre turer og hvis du har spesielle matpreferanser/allergier må vi vite det på forhånd
  • Noen aktiviteter er ikke tilgjengelig i julen og på østlandet
  • Ikke alle aktiviteter går hver dag
  • Vi kan ikke garantere en observasjon av nordlys
  • På noen utflukter vil grupper med mer enn 20 personer bli delt inn i 2 grupper
  • Mange av våre vinteraktiviteter kan endres på grunn av vær- og isforhold. Som ansvarlig reisearrangør forbeholder Pasvikturist AS seg retten til å endre rute og varighet på utfluktene uten forvarsel (ingen refusjon). Nordlys kan aldri garanteres på utfluktene.
  • Pasvikturist har rett til å kansellere utflukter ved ugunstige vær- eller kjøreforhold (penger vil bli refundert)
  • I begynnelsen (DES) og slutten (APRIL) av vintersesongen kan turene endres på grunn av snø- og isforhold. Dersom turene ikke er mulig som booket gjester får et alternativt tilbud
  • Alle gjester anbefales å ordne sin egen reiseforsikring som også dekker vintersport, snøscooterturer, båtturer, fisketurer, huskysafari og generelle vinter- og sommeraktiviteter. Vennligst sjekk med ditt forsikringsselskap (forsikring kan ikke utstedes av Pasvikturist AS).

Betaling av bestilte tjenester

Alle bestilte og bekreftede tjenester må betales på forhånd
Fakturering må avtales på forhånd og er kun mulig for samarbeidspartnere.
Betalingsmåter: Betalingslenke på nett (Master og Visa), PayPal, Vipps, faktura (kun hvis avtalt på forhånd, gebyr 85 NOK)
Vår lenke for PAYPAL-betaling: https://paypal.me/PasvikturistAS?country.x=NO&locale.x=no_NO

Avbestillingsvilkår

Turer 1-9 personer

• mindre enn 2 uker før turen: 50% av totalbeløpet må betales
  • mindre enn 1 uke før turen: 100% av totalbeløpet må betales
  • Vennligst merk: hvis du har mottatt en ordrebekreftelse og du kansellerer bestillingen, beholder vi 150 NOK per person per turadministrasjonsgebyr, uavhengig av avbestillingstidspunktet
  • Vennligst merk: ikke gyldig for private turer og turer med begrenset kapasitet som KI14, KI29, KI29A, KI44, KP01, KP02

Pakker 1-9 personer

• mindre enn 4 uker før turen: 50% av totalbeløpet må betales
  • mindre enn 2 uker før turen: 100% av totalbeløpet må betales

Turer og turpakker, Grupper fra 10 personer

Ved avbestilling:

• mindre enn 4 uker til 2 uker før turen, må 50% av totalbeløpet betales.
  • mindre enn 2 uker før turen, må 100% av totalbeløpet betales.
  • Vennligst merk: dersom du har mottatt en ordrebekreftelse og du kansellerer bestillingen, beholder vi 150 NOK per person per turadministrasjonsgebyr, uavhengig av avbestillingstidspunktet.

Alle private og eksklusive turer med begrenset antall plasser (maks 16 plasser)*

Ved avbestilling:

• fra bestillingsbekreftelsen er mottatt til 4 uker før turen: 20% av totalbeløpet må betales.
  • mindre enn 4 uker må 100% av totalbeløpet betales.

*gyldig for KI14, KI29, KI29A,KI44, alle private og skreddersydde turer

Overføringer og transporttjenester og guidetjenester i Norge

Ved avbestilling

• mindre enn 1 uke til 72 timer til turen: 50% av totalbeløpet må betales.
  • mindre enn 72 timer til turen: 100% av totalbeløpet må betales.

Overføringer og transporttjenester og guidetjenester i Finland/langdistansetjenester

Ved avbestilling

• mindre enn 4 uker til 2 uker til turen: 50% av totalbeløpet må betales.
  • mindre enn 2 uker turen: 100% av totalbeløpet må betales.

Endring av bestillingen, utført av klienten:

Alle endringer gjort av kunden mindre enn 4 uker før: For å dekke eventuelle utgifter (bankgebyr, arbeidstid ....) reserverer vi et avbestillingsgebyr for alle bestillinger som er bekreftet av Pasvikturist og som kanselleres av kunden senere enn 4 uker før ankomst. Alle endringer, endringer eller kanselleringer av reservasjonen bekreftet av Pasvikturist, må gjøres skriftlig innenfor våre åpningstider man-fre.
e-post: booking@optimaldigital
De forespurte endringene er betinget av skriftlig godkjenning fra Pasvikturist AS. Ved endringer kurs ekstrakostnader: må dekkes av oppdragsgiver.
Alle gjester anbefales å ordne sin egen reiseforsikring.

Vår bankkonto:
Pasvikturist AS, Dr Wesselsgate 15B, PB 157, 9915 Kirkenes